top of page

Adverteren in podcasts

Bij BIEN Media kun je rekenen op een eerlijk en strategisch advies dat 100% gericht is op jouw doelen. Wij ontwikkelen campagnes die niet alleen impact maken, maar ook écht aansluiten bij jouw merk en doelgroep.

​

Oh, en geen stress over het projectmanagement: wij regelen álles voor je. Jij hebt één vaste contactpersoon die fungeert als jouw filter en kwaliteitsbewaker naar alle podcasts binnen jouw campagne. Dat betekent korte lijnen, efficiënte communicatie en een vlekkeloze uitvoering.

 

Très bien!

Waarom adverteren in podcast?

Podcast advertising is influencer marketing XXL.

Image by Ervo Rocks

Hoge aandacht en betrokkenheid

Podcastluisteraars zijn actief en bewust bezig met de content die ze consumeren. In tegenstelling tot social media of radio, waar advertenties vaak worden weggeklikt of genegeerd, luisteren podcastluisteraars gemiddeld 80-90% van een aflevering uit. Dit betekent dat jouw boodschap écht aankomt en langer blijft hangen.

Image by Matt Botsford

Vertrouwen en geloofwaardigheid

Podcast-hosts hebben een sterke band met hun publiek. Wanneer een host een product of dienst aanbeveelt, voelt dat als een persoonlijke aanbeveling in plaats van een standaard advertentie. Dit verhoogt de geloofwaardigheid en de kans dat luisteraars actie ondernemen.

Image by NITISH GOSWAMI

Niche targeting en
meetbare impact

Podcasts trekken vaak specifieke doelgroepen aan, waardoor adverteerders zeer gericht kunnen inspelen op hun ideale klant. Of het nu gaat om Gen-Z, moeders of foodies, je bereikt precies de mensen die relevant zijn voor jouw merk. Ook zijn podcastcampagnes goed meetbaar door unieke kortingscodes, trackinglinks en luisterdata.

Advertentiemogelijkheden

Image by Daniel Fontenele

1

Host-read content

Ook wel brandend content genoemd. Deze krachtige advertentievorm wordt ingesproken door de host(s) van de podcast zelf. Dit kan op verschillende manieren:

 

  • Pre-, mid- of post-roll: Korte en afgebakende spots.

  • Native advertenties: Natuurlijk verweven in de podcast-aflevering die ±2 minuten duren.

  • Product placement: Mogelijk bij podcasts die ook gefilmd worden, waardoor je merk visueel in beeld komt.
     

Waarom kiezen voor branded content?

1. Authentiek en geloofwaardig

2. Sluit naadloos aan bij de podcast

3. Hoge betrokkenheid en impact

2

Guest-read content

Bij deze optie wordt de pre-, mid- of post-roll ingesproken door een professionele stemacteur of aangeleverd door de adverteerder. Dit betekent dat je een bestaande radiospot kunt her-gebruiken en dat kan op twee manieren:
 

  • Directe inkoop: Advertenties worden door ons geplaatst bij geselecteerde podcasts en de plays worden gegarandeerd uitgeleverd.

  • Programmatic inkoop: Automatische plaatsing via Acast, ideaal voor snelle en brede verspreiding.
     

Waarom kiezen voor rolls?
1. Snelle implementatie

2. Bereik op grote schaal

3. Flexibele inzet van audio-advertenties

3

Social content

Podcasts en social media gaan hand in hand. Versterk je audio-advertentie met een visuele component op social media:
 

  • Branded posts: Bereik de doelgroep van de podcast via Instagram, LinkedIn of Facebook.

  • Stories & reels: Korte en krachtige videofragmenten om engagement te stimuleren.

  • Podcast-samenwerkingen: Laat de host jouw product promoten op hun eigen social media kanalen.
     

Waarom kiezen voor social?

1. Verhoogt de zichtbaarheid en het bereik van je campagne

2. Meer interactie en engagement
3. Maakt campagnes beter meetbaar

IMG_0813.JPG

Middle Child Media x BIEN.Media

Wij delen ons kantoor en werken nauw samen met Middle Child Media, de podcast-producers achter een groot deel van de titels in ons portfolio. Dankzij deze samenwerking zijn de lijntjes kort: rolls voor adverteerders kunnen we direct in onze eigen studio opnemen, en de hosts lopen hier dagelijks binnen voor hun opnames. Dat betekent snelle schakels, directe communicatie en vooral: topkwaliteit advertenties.

​

Wij schrijven een krachtig script, inclusief audiodesign, en stemmen dit af met de adverteerder, zodat de boodschap perfect aansluit bij het merk. Vervolgens zorgt Middle Child Media voor een professionele productie met de hoogste kwaliteitsstandaard.

​

Benieuwd hoe dat klinkt? Luister hier zelf!

Sale Branding

Voorstel ontvangen? 

Wil je effectief adverteren en écht impact maken? Stuur ons een bericht, dan denken we graag met je mee.

©2025 by BIEN.Media B.V.

bottom of page